0 امتیاز
177 بازدید
در تلفن (سانترال و VoIP) توسط مدیر کل (15.3k امتیاز)

 

ویژگی های سخت افزار یک سرور الستیکس

راه اندازی یک سیستم تلفنی با محصولات کدباز یکی از پیچیده ترین کار هایی است که یک متخصص ممکن است انجام دهد، در بحث راه اندازی شما درگیر مفاهیمی از سخت افزار گرفته تا شبکه و نرم افزار خواهید شد، هر ضعف و یا کمبود دانش و تجربه در این بخش باعث عدم کارکرد درست سیستم شما خواهد شد،  احتمالا تا به حال با موارد بسیاری برخورد کرده اید که سیستم تلفنی استریسک (الستیکس) در جایی راه اندازی شده است اما کیفیت مطلوبی ندارد، در این طور مواقع مشتری ها مشکل را از دید ضعیف بودن سیستم تلفنی می بینند اما ما به عنوان متخصص می دانیم که استریسک(الستیکس) بر روی کیفیت تماس کمترین نقش را دارد ! و هزاران نکته دیگر است که بر روی کیفیت یک سیستم تاثیر میگذارد کافی است کسی که سیستم تلفنی را راه اندازی کرده است برخی از آنها را رعایت نکرده باشد.

افراد کمی هستند که دانش کافی برای راه اندازی این نوع سیستم ها را دارند، این دانش در بخش های مختلفی قرار دارد در این مقاله سعی می کنم نکات لازم برای انتخاب سخت افزار و راه اندازی سیستم الستیکس را با توجه به تجربه و دانش خود بیان کنم، امیدوارم این دانش به کمک شما بیایید تا سیستمی حرفه ای و کاملا بی نقص راه اندازی کنید.

 بیشتر تمرکر ما در این مقاله بر روی سخت افزار و پیش نیاز ها برای راه اندازی سیستم تلفنی است.

انتخاب یک سرور مناسب

منظور از سرور یک میزبان برای برنامه الستیکس(استریسک) است، می توانید از یک Rassbperry pi کوچک تا یک سرور HP پرقدرت را انتخاب کنید اما یک انتخاب درست می تواند در مواقعی از شکست پروزه به دلیل ضعف سخت افزار جلوگیری کرده و یا حتی باعث صرفه جویی به دلیل عدم استفاده از سرور های بی جهت قدرتمند گردد.

الستیکس(استریسک) به طور پیش فرض هیچ محدودیتی برای تعداد مکالمات ندارد، این محدودیت سخت افزار و مهم تر از آن نرم فزار است که ظرفیت سیستم را تعیین می کند پس این چند خط بعدی را فقط به عنوان تجربه و یک توصیه ببینید و به هیچ عنوان ارزش علمی ندارد.

حال چند توصیه مثال برای اینکه ببینید چه سروری را باید انتخاب کنیم.

اول فرض کنیم سرور ما ضبط مکالمات و صندوق صوتی ندارد همچنین بحث Transcoding نیز مطرح نیست (Transcodig یعنی تبدیل کدک ها به یکدیگر، مثلا یک داخلی با کدک g711 با داخلی دیگر با کدک iLBC صحبت کند)

۳۲ مکالمه همزمانCPU:1.1GHZ، RAM:1GB، HDD:16GB Flash
۸۰ مکالمه همزمانCPU:1.86GHZ DualCore، RAM:2GB، HDD:512GB
۲۵۰ مکالمه همزمانCPU:2.2GHZ QuadCore، RAM:4GB، HDD:512GB

 شاید آمار جدول بالا کمی رویایی به نظر بیاید ولی حقیقت دارد، این تست ارسال درخواست SIP با نرم افزار SIPP است، می بینید حتی مورد آخر که یک پردازنده ۴ هسته ای دارد از کامپیوتر شخصی برخی از ما نیز ضعیف تر است.

اما فرض کنیم شما در این سیستم تلفنی هم از صندوق صوتی می خواهید استفاده کنید هم کمی ضبط مکالمات و همچنین بحث ارتباطات راه دور را دارید(استفاده از کدک های دارای فشردگی زیاد)، با این اوصاف جدول زیر را من به شما پیشنهاد می کنم.

۵۰ مکالمه همزمان (۸۰ داخلی)CPU:3.0GHZ DualCore، RAM:2GB، HDD:512GB یا Corei3
۸۰ مکالمه همزمان (۱۵۰ داخلی)CPU:2.2GHZ QuadCore، RAM:4GB، HDD:512GB یا Corei5
۱۵۰ مکالمه همزمان (حدود ۳۰۰ داخلی)CPU:Corei7، RAM:8GB، HDD:512GB

  

 

 

 قدرت سرورهای در نظر گرفته شده خیال شما را بابت پردازش راحت خواهد کرد.

پاسخ شما

حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
کد امنیتی:
لطفا به سوال امنیتی پاسخ دهید
برای جلوگیری از این تایید در آینده, لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 365 بازدید
سوال شده مارس 20, 2016 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.3k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 451 بازدید
سوال شده فوریه 10, 2016 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.3k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 227 بازدید
سوال شده فوریه 9, 2016 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.3k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 418 بازدید
سوال شده نوامبر 19, 2015 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.3k امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 519 بازدید
سوال شده سپتامبر 7, 2015 در تلفن (سانترال و VoIP) توسط admin مدیر کل (15.3k امتیاز)
...