0 امتیاز
1.0k بازدید
در ویندوز توسط مدیر کل (15.6k امتیاز)

گاهی اوقات پیش می آید که باید برای یک سازمان ، شبکه را از نو طراحی کنیم.و از ما خواسته اند که تعداد بالایی کاربر برایشان تعریف کنیم.مثلا ده هزار کاربر.اما این که بیاییم در اکتیو دایرکتوریمان مرتبا راست کلیک کنیم و New User را بزنیم ، کمی مشکل است . چونکه تعداد کاربران زیاد است.پس عاقلانه است که به دنبال یک راه ساده تر برای تعریف این ده هزار کاربر بکنیم.زمانی که یک شرکت که کار فناوری اطلاعات می کند ، از ما درخواست راه اندازی شبکه خودش را بکند ، مجبور می شویم یک سناریوی زیبا و کاری برای آن طراحی کنیم .بعد از اینکه یک طرح کلی برای آن ایجاد کردیم ، زمان آن می رسد که آن را به طور عملی پیاده سازی کنیم.اما یک ترفندی را قصد داریم به شما بگوییم که برای ایجاد کاربران ، کار را کمی آسان می کند. 

با فرض آنکه طرحمان را کاملا رسم کرده ایم و فقط می خوایم یک OU با کاربرانش را فعلاااااا به صورت عملی پیاده سازی کنیم ، کار را از اینجا آغاز می کنیم که یگ گروه کاربری داریم با نام IT-Manage که تمام مدیران فناوری اطلاعات سازمانمان را در این گروه قرار می دهیم.و این گروه را درون یک گروه سازمانی یا همان (Organisation Unit(OU قرار می دهیم و نام OUمان را IT می گذاریم.البته لازم به ذکر است که این نام گذاری ها اختیاری است و هیچ اجباری به این نام گذاری ها نیست و هر نام داخواهی را می توانید برای آنها بگذارید. همانگونه که در مقاله قبلی نحوه ایجاد OU و گروه کاربری را با دستورات Command Prompt خدمتتان توضیح دادیم ، اینجا دیگر نیازی به توضیح ساخت آنها نیست.پس پیشنهاد می کنیم ، ابتدا OU و گروه کاربری گفته شده را ایجاد کنید و بعد از آن به ادامه این مقاله بپردازید. 
 


 

فایل Excel :


برای ایجاد چندین کاربر به طور همزمان باید از یک فایل Excel کمک بگیریم که این فایل را مرحله به مرحله برای ترسیم آن در همین مقاله ، توضیح داده ایم و برای ادامه کار ، خودتان آن را ایجاد کنید و همچنین اصلا نگران ساختن ایجاد آن نباشید زیرا در ادامه تک تک ستون های آن را برایتان توضیح می دهیم و همچنین زحمت آن فقط همین یک بار است و برای دفعه های بعد دیگر نیازی به طراحی آن نیست . بلکه بعضی از جاهایش را تغییر می دهید.لازم به ذکر است که برای طراحی این فایل عکس تمامی ستون های گفته شده را گذاشته ایم و نیز باید مطابق عکس نوشته های مربوطه را بنویسید. 

 

ستون A :


در این قسمت باید نام کاربر خود را وارد کنید یا به عبارتی نام کاربری که قرار است در اکتیو دایرکتوری ایجاد شود را در اینجا باید بنویسید و نکته ای هم که باید به آن توجه کنید این است که باید حتما حتما حتما برای آن شماره بگذارید تا کاربران به دنبال هم و پشت سر هم و طبق شمارش منظم ، ساخته شوند. 
 

image


 

ستون B :


در این قسمت باید دستور ایجاد کاربر را وارد کنیم و و همان طور که در شکل مشاهده می کنید با کلیک کردن روی ستون B و رفتن به Fx متوجه می شوید که متغیر آن به A2 اشاره می کند.یعنی هر نامی را که قرار بدهیم ، به صورت اتوماتیک در این ستون اعمال می گردد زیرا ستون B اشاره گر به A است. فقط حواستان باشد که در تابع تعریف شده فقط یک متغیر دارد که آن هم به خانه A2 اشاره دارد که همان نام کابری است که می خواهیم اعمال شود. 
 

image


 

ستون C :


در این ستون نام کاربری که برای ورود لازم است قرار می گیرد. 
 

image


 

ستون D :


در این قسمت اسم کاربر برای نمایش درون اکانت خودش قرار می گیرد. 
 

image


 

ستون E :


در این ستون نام پسوردی که قرار است به کاربرن بدهیم را مشخص می کنیم.فقط حتما دقت کنید که تمامی جوانب امنیتی انتخاب پسورد را رعایت کنید و پسوردتان از پیچیدگی لازم برخوردار باشد. 
 

image


 

ستون F :


در این قسمت که Yes قرار داده ایم ، به این منظور است که کاریر بتواند بعد از ورود به سیستمش ، رمز عبور خودش را به دلخواه عوض کند. 
 

image


 

ستون G :


در این قسمت باید آدرس صفحه خانگی خود را وارد کنید و در این دستور به جای User Name نام کاربری شما قرار می گیرد. 
 

image


 

ستون H :


مشخص کننده درایو اصلی شما می باشد. 
 

image


 

ستون I :


در این قسمت باید آدرس پروفایل کاربر را وارد کنیم.در این قسمت هم به جای User Name همان نامی که در ستون A تعریف کرده ایم فرار می گیرد. 
 

image


 

ستون J :


در این قسمت نیز باید کاربران ساخته شده را عضو گروه کاربری که از قبل تعریف کرده ایم بکنیم که نام آن IT-Manage بود.فقط حواستان باشد که حتما باید این عضویت انجام گیرد ، زیرا که اگر این عضویت انجام نگردد ، کاربر به طور پیش فرض غیر فعال می ماند. 
حالا ما نام گروه خودمان را گذاشته ایم.پس شما هم می توانید هر گروهی با هر نامی بسازید و در قسمت ستون J نام گروه را تغییر دهید. 
 

image


 


 

ایجاد تعداد زیاد کاربران ، به طور همزمان :


خوب حالا می خواهیم 99 کاربرمان را ایجاد کنیم ، پس باید مراحل زیر را برای این کار انجام دهیم. 

مطابق شکل ، ستون A2 را کلیک کنید و دستتان را روی موس نگه دارید و تا خانه 100 به پایین بیایید تا با شکلی مانند شکل پایین مواجه شوید. 
 

image


 

image



بعد از انجام مرحله بالا ، روی ستون A2 راست کلیک کنید و گزینه Hide را انتخاب کنید تا ستون A2 مخفی بشود.زیرا دیگر کاری با این ستون نخواهیم داشت. 
 

image



حالا مطابق شکل روی خانه B2 کلیک کنید و بعد از آن دستتان را روی Shift نگه دارید و روی خانه J2 کلیک کنید تا مانند شکل زیر شود. 
 

image



همانطور که در شکل مشاهده می کنید ، گوشه مورد نظر را با موس نگه داشته و به اندازه 99 خانه به سمت پایین بکشید. 
 

image



ما در اینجا تا خانه 100 ایجاد کردیم ، زیرا خانه های ما از 1 شروع شدند و ما ردیف 1 را برای تعاریفمان قرار دادیم.پس قاعدتا کاربران از 2 شروع می شوند و باید تا 100 ادامه دهیم تا تعدادشان 99 تا بشود. 

حالا خانه B2 را انتخاب کنید و بعد از آن Shift را نگه دارید و خانه J100 را انتخاب کنید . حالا روی انتخاب شده راست کلیک کنید و گزینه Copy را بزنید. 
 

image



و بعد از کپی کردن اطلاعات آنها را در یک فایل Note pade نیز Paste کنید. 
 

image



همانگونه که مشاهده می کنید اطلااعات را درون یک فایل نوت Paste کردیم و در انتهای آن هم دستور Pause را وارد کردیم.تا بعد از اجرای کار ، متوقف شود. 

حالا بعد از اجرای اتمام کار از قسمت بالا در همان Note Pad گزینه File را زده و بعد از آن روی Save Az کلیک کنید.و یک نام برای این فایل انتخاب کنید .در اینجا به عنوان مثال ما نام UserIT.bat را انتخاب کرده ایم.توجه داشته باشید که .bat پسوند آن است و جزء نام آن به حساب نمی آید بلکه فایل متنی را با این کار به یک فایل Script تبدیل کرده ایم که به طور اتوماتیک اجرا شود. 
 

image



حالا فایل UserIT.bat را اجرا کنید تا بتوانید نتیجه زحمتتان را مشاهده کنید.ترجیحا برای اجرای فایل گفته شده ، بهتر است آن را Run as Administrator کنید ، که برای این کار باید روی فایل راست کلیک نمایید و گزینه Run as Administrator را انتخاب نمایید. 
 

image



بعد از اینکه فایل UserIT.bat را اجرا کردید ، دیگر می توانید کاربان ساخته شده را درون OUای با نام IT که از قبل برای آن تعریف کرده ایم ، مشاهده کنید و همچنین می توانید مشاهده کنید که تمامی این کاربران عضو گروه IT-manage ای است که باز هم آن را قبل برایش تعریف کرده ایم. 
 

image

 

پاسخ شما

حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
FOXNET محلی برای دانستن واشتراک مطالبی که نمی دانستید

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 1.5k بازدید
سوال شده Mar 5, 2015 در ویندوز توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 922 بازدید
سوال شده مارس 26, 2015 در ویندوز توسط rahmani دانش آموز (40 امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 379 بازدید
سوال شده مارس 23, 2015 در ویندوز توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 337 بازدید
سوال شده فوریه 24, 2015 در ویندوز توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 437 بازدید
سوال شده مارس 19, 2015 در ویندوز توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
...