0 امتیاز
344 بازدید
در ویندوز توسط مدیر کل (15.6k امتیاز)

 

نصب اکتیو دایرکتوری در ویندوز سرور 2012 با نسخه های پیشین ویندوز سرور کمی متفاوت است. در سرور 2008R2 و نسخه های پیشین شما برای نصب رول Acitve Direvtory Domain Services و پیکربندی آن از دستور DCPROMO استفاده میکردید. ولی در سرور 2012 این دستور دیگر کاربردی ندارد و شما برای نصب اکتیودایرکتوری ابتدا باید از کنسول Server Manager رول Acitve Direvtory Domain Services را نصب کرده و بعد از اتمام نصب ، شروع به نصب و پیکربندی دامین نمایید.

برای شروع وارد کنسول Server Manager شده و در صفحه اول قسمت Dashboard گزینه دوم یعنی Add roles and features را انتخاب کنید.

 

image

 با انتخاب این گزینه صفحه Add Roles and Features Wizard باز می شود. در مرحله اول آن ، Before you Begin ، توضیحاتی در رابطه با موارد مهمی که پیش از نصب اکتیودایرکتوری باید به آن توجه شود داده شده است. مانند انتخاب پسورد قوی برای اکانت Administrator ، انجام تنظیمات شبکه از جمله تنظیمات مربوط به IP و همینطور آپدیت کردن ویندوز سرور پیش از نصب اکتیو . بعد از انجام این موارد بر روی Next کلیک کرده و به صفحه بعد میرویم.

 

image

 

در مرحله Installation Type چون میخواهیم سرویس اکتیودایرکتوری را بر روی همین سرور نصب کنیم گزینه Role-Based or Feature-based installation را انتخاب می کنیم. گزینه Remote Desktip Services Installation برای نصب اکتیو به صورت ریموت بر روی Virutal Machine و یا یک Virtual Hard استفاده می شود.

 

image

 

در صفحه Server Selection سروری را که میخواهیم بر روی آن سرویس اکتیودایرکتوری نصب کنیم و در واقع نقش Domain Controller را برای ما ایفا می کند انتخاب می کنیم.

 

image

 

در مرحله Server Role گزینه Active Directory Domain Services را انتخاب کنید و در Dialog Box که پس از انتخاب آن باز می گردد، گزینه Add Features را بزنید تا Features هایی که در کنار AD DS نیاز است به صورت خودکار نصب گردد.

 

image

 

در مرحله بعد لیست Feature های موجود بر روی سرور 2012 نمایش داده می شود که در صورت نیاز می توانیم گزینه مربوطه را انتخاب کنیم تا در حین نصب اکتیودایرکتوری نصب شود.

 

image

 

در مرحله AD DS، به تذکرات توجه کنید. مسئله قابل توجه آن است که با نصب AD DS، جهت انجام Replication، ویژگی DFS Replication و DFS Namespaces و همچنین File Replication Services نصب می گردد.

در پایان گزینه Install را بزنید تا نصب سرویس اکتیودایرکتوری انجام شود.

بعد از اتمام نصب در کنسول Server Manager ، در قسمت Command bar ، آیکون Notification را کلیک کنید.

 

 image

 


در ناحیه ی Post-Deployment Configuration گزینه ی Promote this srever to a Domain Controller را بزنید.

در پنجره Active Directory Domain Services Configuration Wizard در قسمت Deployment Configuration از آنجایی که قصد ایجاد یک Forest جدید را داریم گزینه ی Add a new Forest را انتخاب می کنیم و نام Domain را وارد می کنیم.

 

image 

 

در مرحله Domain Controller Options لازم است Functional Level مربوط به Domain و Forest را انتخاب کنیم. سطوح عملکرد معرف قابلیت هایی از AD DS است که با توجه به نسخ ویندوز مورد استفاده در دسترس قرار می گیرد.

همچنین در اینجا معین می گردد که آیا سرور دارای نقش DNS Server باشد. از آنجایی که این دامین کنترلر تنها دامین کنترلر در دامین جدید است، گزینه GC فعال و RODC غیر فعال می باشد.

در قسمت آخر لازم است یک Password برای DSRM انتخاب گردد. DSRM یا Directory Services Restore Mode یک Boot Mode است که در آن عملیات مهمی از جمله Recovery می تواند صورت گیرد. در این وضعیت سرویس AD DS در دسترس نخواهد بود.

 

image

 

در مرحله DNS Option، در صورتی که دامینی که در حال ساخت آن هستید یک Child Domain باشد، ممکن است به Delegation نیاز داشته باشید. از آنجایی که در حال ساخت اولین دامین در درخت می باشیم، این گزینه در دسترس نیست.

 

در قسمت Additional Options لازم است NetBIOS name برای سازگاری با نسخ پیشین ویندوز انتخاب گردد.

 

image

 

 

در مرحله PATH باید مسیر ذخیره سازی Database ، Log files و SYSVOL را مشخص کنیم که ما در این آموزش آدرس پیش فرض را در نظر میگیریم.

در مرحله بعد تمامی تنظیمات را برای یک بازبینی مجدد نمایش می دهد ، تنظیمات را چک کرده و بر روی Next کلیک می کنیم.

در مرحله بعدی، پیش نیاز های نصب مورد بررسی قرار می گیرند. اگر در محیط آزمایشگاهی هستید، توجه داشته باشید پیش از نصب نیاز به یک کارت شبکه (NIC) فعال دارید.

 

image

 

در انتها بر روی Install کلیک کرده تا نصب اکتیو آغاز شود بعد از اتمام نصب سرور Restart می شود.

پاسخ شما

حریم شخصی : آدرس ایمیل شما محفوظ میماند و برای استفاده های تجاری و تبلیغاتی به کار نمی رود
FOXNET محلی برای دانستن واشتراک مطالبی که نمی دانستید

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 1.3k بازدید
سوال شده فوریه 23, 2019 در ویندوز توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 313 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2016 در ویندوز توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 253 بازدید
سوال شده ژوئیه 8, 2015 در ویندوز توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 237 بازدید
سوال شده ژوئیه 8, 2015 در ویندوز توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 927 بازدید
سوال شده مارس 26, 2015 در ویندوز توسط rahmani دانش آموز (40 امتیاز)
...