0 امتیاز
896 بازدید
در مجازی سازی توسط مدیر کل (15.6k امتیاز)

در پست قبلی (ساخت فلش دیسک بوتیبل ESXi 5.1)به شما نحوه ساخت یک فلش دیسک بوتیبل را یاد دادم و همانطور که گفتم قصد دارم روی لپ تاپم (Dell N5010) نصب کنم. فلش به صورت کامل بوت شد و اقدام به نصب ESXi 5.1 کردم ، اما در حین نصب با خطای زیر روبر شدم.

image

بعد متوجه شدم که ESXi 5.1 از کارت شبکه من پشتیبانی نمیکند . کارت شبکه من مدل Realtek RTL8103T Ethernet Controller  می باشد و باید به فکر کارت شبکه دیگه و یا سخت افزار دیگه باشم. اما از اونجایی که بودجه کافی برای تعویض و یا خرید یک کارت شبکه جدید ندارم ، باید دنبال یک راه دیگه باشم.

باید به نحوی درایور های کارت شبکه خودم را برای ESXi قابل رویت کنم. برای این کار از نرم افزار ESXi Customizer  استفاده میکنم . اما برای افزودن درایور ها باید به صورت tgz ، VIB و یا Offline Bundle   باشد.

من که هرچی سرچ کردم در وب سایت Dell درایور کارت شبکه خود را با این پسوند ها پیدا نکردم.بعد توی وب سایت http://www.vm-help.com جستجو کردم و دیدم که برای کارت شبکه های مختلف فرمت tgz هست اما برای کارت شبکه با مدلی که من میخواستم ، نیست. پس  من به طور تصادفی یکی از همون درایور ها (مدل R8168 ) را دانلود کردم . گفتم اگه این مدل جواب نداد ، چند تا مدل را تست میکنم تا بلکه به صورت اتفاقی پشتیبانی کند.

Realtek test drivers of ESXi 5.0

حالا نرم افزار ESXi Customizer را اجرا کنید . سپس در کادر اول فایل ISO مربوط به ESXi 5.1 را وارد و در کادر دوم درایور مورد نظر با فرمت مشخص شده را وارد و سپس در کادر آخر محل ذخیره فایل ISO جدید را مشخص کنید.سپس بر روی Run کلیک کنید.

image

دوباره که اقدام به نصب ESXi 5.1 کردم ،کارت شبکه من را شناخته و بخوبی عملیات نصب انجام شد. در آخر هم تست کردم ببینم به این ESXi از راه دور دسترسی دارم ، که دیدم با موفقیت این کار انجام شد.امیدوارم این راه حل برای شما هم کارساز باشد.

مشکلی داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط مدیر کل (15.6k امتیاز)

ساخت فلش دیسک بوتیبل ESXi 5.1

امروز می خواستم  ESXi 5.1 را بر روی لپ تاپم (Dell N5010) نصب کنم ، اما دیسک ESXi را موجود نداشتم پس باید  یک راه دیگه برای نصب ESXi  پیدا می کردم.

از طرفی هم چون خیلی هم با ESXi کار نکرده بودم ، نمیدونستم چطوری روی فلش بریزم تا از روی فلش نصب کنم. ابتدا با یکسری نرم افزار ها مثل ISO to USB تست کردم ، اما نشد تا اینکه نرم افزار UNetBootin را پیدا کردم .UNetBootin نرم افزاری ساده و راحتی برای ایجاد یک فلش دیسک بوتیبل ESXi هست .

 

حالا با هم مراحل ساخت این فلش دیسک بوتیبل را مرور می کنیم.

1- دانلود نرم افزار UNetBootin

2- فلش مورد نظر خود را متصل کنید و سپس برنامه UNetBootin را اجرا کنید.

3- ابتدا فایل ISO مربوط ESXi خود و سپس فلش مورد نظر را انتخاب کنید.

 

image

 

4- سپس بر روی OK کلیک کنید.

5- حالا برید ESXi را نصب کنید و لذت ببرید.

FOXNET محلی برای دانستن واشتراک مطالبی که نمی دانستید

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 1.3k بازدید
سوال شده Mar 7, 2015 در نرم افزار توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 421 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2015 در مجازی سازی توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 249 بازدید
سوال شده مارس 6, 2015 در مجازی سازی توسط admin مدیر کل (15.6k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 619 بازدید
...